Jön az AB vizsgálat nyugdíjügyben.


"Rövidesen napirendre tűzi a magánnyugdíjpénztárak ügyét az Alkotmánybíróság, és ezzel összefüggésben saját megváltozott hatáskörét is értelmeznie kell - közölte a testület sajtófőnöke pénteken az MTI érdeklődésére, ezzel megerősítve a hvg.hu korábbi információit."

forrás: http://hirszerzo.hu/belfold/20110218_magannyugdijpenztarak_alkotmanybirosag

Ha akarta volna már rég meghozta volna a döntését. Hiszen nem olyan régen volt már egy hasonló határozat: http://maragyok.blog.hu/2011/02/19/az_ab_egyik_korabbi_hatarozata
úgy tünik szándékos időhúzás folyik a háttérben. Az új alkotmány már elkészült. Már csak arra várnak,hogy a 12 pontból álló kérdőív (ami szintén megtalálható a blog-on) szintén a Látszat Demokráciára alapul.

Látszat demokrácia: Első alkalom a magán-nyugdíjpénztár tagok választása, a 3%-ra ki lehetett jelenteni, itt Demokrácia van. Második alkalommal: az AB a kormánytisztviselők indoklás nélküli felmentésére vonatkozó határozatában alkotmányellenesnek ítélte.          Ezek mind-mind a látszat Demokrácia alapjai és a Terv részei voltak.

Itt lehet szavazgatni és olvasni:
http://index.hu/belfold/2011/02/17/12_pont_az_uj_alkotmanyrol/
Egyértelmű , hogy ez egy előre el tervezett és kiszámolt akció volt a kormány részéről.
Mert az is jó kérdés, hogy jutottak az emberek címeihez, ha szabályosan, feltételezem , hogy ez is a terv része volt: http://atv.hu/belfold/20110218_egymilliardba_kerulhet_a_kormanyzati_kozvelemeny_kutatas

Amennyiben így van, akkor ezt már tavaly minimum 91 nappal ezelőtt kitervelték.
Az újabb hír bejelentés szerint, hogy a kormány és cégek szolgálatába hackereket szeretnének képezni és állítani, meg lesz az a rész, azaz a rés a médiában, hogy amit lehet megváltoztathatnak.
Mindig az a fránya Állatfarm és az 1984 cimű könyv jut eszembe a jelenlegi hatalmi cselekedetekről, mint az Állatfarm történetében, amikor a nöstény kutyától elvették a disznók a kölkeit, majd agymosás után a disznóhatalom ostorai lettek.

Várjuk a folytatást..

Tisztelt Olvasó!

A google a legjobb barátom.
Az Alkotmánybíróság egy korábbi határozatát mutatta meg nekem a google, a jogi fórum segítségével . Köszönöm szépen google,jogi fórum ! :)
Forrás:
Klikk ide : http://www.jogiforum.hu/hirek/23195#ixzz1DStmikwE

Sólyom László köztársasági elnök 2010. január 4-én fordult az Ab-hoz.
A parlament által elfogadott, de még ki nem hirdetett törvény alkotmányossági vizsgálatára irányuló indítvánnyal.

 

2009.június 7-én hozott határozata szerint alkotmányellenes a magánnyugdíjról és intézményeiről szóló, az Országgyűlés 2009. december 14-i ülésnapján elfogadott törvény 30. § (1) bekezdése. Az Ab ugyanakkor megállapította, hogy a törvény 28. §-a, 42. §-a, valamint 212. §-a nem alkotmányellenes.

 
Idézet az oldalról:
Az Ab részben találta megalapozottnak az indítványt. A határozat indokolásában hangsúlyozta: a törvény a rendszer átláthatóságának növelését célozza, és 2012. december 31-ével hatályon kívül helyezi a magánnyugdíjról és a magánnyugdíjpénztárakról szóló 1997. évi LXXXII. törvényt. Az Ab a nyugdíjszolgáltatásokra vonatkozó – az egyösszegű kifizetés feltételeinek, valamint a járadék megváltoztatását érintő – szabályok kapcsán megállapította, hogy a törvény az egyösszegű kifizetés teljesítését lényegében attól teszi függővé, hogy a pénztártag tagsági viszonya az öregségi nyugdíjkorhatár elérésekor a 180 hónapot meghaladja-e. Ez a váromány, amely tulajdoni védelemben részesül, viszonylag kisszámú pénztártagot érint. Az Ab szerint a jogalkotó ennek a szabálynak a megalkotásánál nem volt tekintettel azokra a személyekre, akiknek a jogszerzése már folyamatban volt, ezért a rendelkezés alkotmányellenes.

Az Ab ugyanakkor nem osztotta az államfő alkotmányos aggályait a többi megtámadott rendelkezés esetében. A testület hangsúlyozta: a törvény azáltal, hogy a jelenlegihez képest más szolgáltatás-fajtákat tartalmaz, nem korlátozza a pénztártag várományát, mert az egyéni számláján lévő összege alapján a járadékra jogosult. Az Ab megítélése szerint a magánnyugdíjpénztár átalakulása sem sérti a tag Alkotmányban biztosított tulajdonhoz való jogát. A határozat indokolása szerint a pénztár ügyeiben történő korlátozott – a nagy taglétszámú pénztáraknál szinte formális – döntési joga, mint a rendelkezési jog közvetett megvalósulása nem vonható az alkotmányosan védett, úgynevezett közjogi váromány körébe. A magánnyugdíjpénztárak esetében is korlátozott a tagnak ez a lehetősége, hiszen a saját számláján lévő pénzt nem veheti ki, befizetései jogszabályi kötelezettségen alapulnak, de arra figyelemmel, hogy a pénztárak döntően bankokhoz, biztosítókhoz kapcsolódtak, a befektetési politikáról legfeljebb információt kaphat, de azt nem befolyásolhatja. A pénztártag kontrollja annyiban érvényesül, hogy a törvény XX. fejezete meghatározza a nyilvános adatszolgáltatás körét, amelynek alapján megismerheti a biztosító tevékenységét, illetőleg a 27. §-a alapján átléphet másik magánnyugdíj-biztosítóba. Ezzel továbbra is biztosítva van a számlája feletti korlátozott rendelkezési joga, és változatlanul igénye marad a járulékkal fedezett nyugdíjszolgáltatásra.
A jogi fórum oldalon a cikk végén írja, hogy:
"A határozat teljes szövege megtalálható az Ab honlapján → "
http://www.mkab.hu/index.php?id=11_a_2010__ab_hatarozat
Hiába nyitottam meg a hivatkozást, Az AB oldala jött be, de üresen.
Törölve lett a múlt?
Vagy csak nekem nem jön be.. ?

Sokan támadták és bírálták Sólyom Lászlót , nem akarom megvédeni, de azért
annyi különbség van közte és Smith Pál között, hogy értett Az Alkotmányhoz.
Nem csak aláírta amit elé tettek.



Idézet abból a levélből, amit Szabó József  kapott az egyik országgyűlési képviselőtől amit az alábbi oldalon publikált : http://tudos.virtus.hu/?id=detailed_article&aid=103008 

A magánnyugdíj pénztárakkal kötött tagi megállapodások igazából nem valódi magánjogi szerződések voltak. Minden magyar állampolgár, valamint Magyarország területén tartózkodó természetes személy számára törvény írja elő kötelezően, hogy társadalmi kockázatközösséget képezzenek, abban kötelezően részt vegyenek abból a célból, hogy majd a társadalombiztosítási ellátásokból részesüljenek.
A kockázatvállalás és a hozzájárulás mértékét törvény írta elő, és a törvény fogalmazása szerint ennek során a biztosítási elv, a társadalmi szolidaritás elve és a tulajdonhoz fűződő jogok alkotmányos keretek közötti korlátozása együttesen érvényesül.
A magánnyugdíj pénztári rendszer átalakításával a törvényalkotó nem a polgári jog szabályai szerint létrehozott szerződéseket szüntetett meg, továbbra is minden volt és átlépő, illetve a maradó tagok is a kockázatközösség részei és szereplői maradnak, pusztán annyi változott, hogy az átlépő személyeknek a kötelező mértékű hozzájárulásukat más helyre kell fizetni. Ettől azonban sem a kötelezettségük mértéke, sem gyakorisága és a fent említett elvek korlátozása nem változott.

Forrás:http://tudos.virtus.hu/?id=detailed_article&aid=103008



Mennyit változott a világ egy év alatt. Reméljük az AB nem változott annyit és jó döntés születik.

át szerkesztés 2011.02.10. Megjegyzés hozzáadás céljából.:

Időközben olyan hírek láttak napvilágot, hogy az AB megvárja az új alkotmányt. Ez érdekes. 
A fenti esetben is kellett 6 hónap a döntéshez.
Viszont az új alkotmány megvárásával , ezzel el is húzodhat év végéig, AZ AB mire megtanulja az új alkotmányt, időközben az ellenzék megtámadja az új alkotmányt, népszavazás,újra egyeztetés az EU-val az új alkotmányról,mint a médatörvén...y esetén, és utána még még tolodik,.. felesleges. Mi a jelenlegi Alkotmány szerint cselekedtünk és jártunk el. Így a jelenlegi alkotmány szerint szülessen döntés. Így korrekt.

Az alábbi linken olvasható, hogy bár mi nem szólhatunk bele az új alkotmányba, de azért mégis van rá lehetőség:
http://mszp.hu/velemeny/bovebben/gyurcsany-ferenc-a-szovivo-es-az-alkotmanyossag
(megjegyzem, nem vagyok mszp-s, sem más pártnak nem vagyok híve)

 

bejegyzés eredeti időpontja: 2011. február 9., szerda

Reménytelen hal az ember

Egy népszerű közösségi oldalon felkerestem 10 embert, akik szintén maradtak magán-nyugdíjpénztár tagok,hozzászólásaik alapján úgy gondoltam változtatni akarnak a jelenlegi helyzeten. Szerettem volna egy közös beszélgetésre invitálni öket.Arról szerettem volna beszélgetni mik a lehetőségeink a jelenlegi helyzetben. A 10 emberből mindössze 1 azaz EGY volt hajlandó arra, hogy megbeszéljük. 4 ember válaszolt, a többi válaszra sem méltatott. Megállapítható, hogy akkor nem mindenki akar változtatni, nem fontos mi lesz holnap, vagy egy hónap múlva vagy 10-20 év múlva. Megérteném őket, nem közös a problémánk ezek szerint.

Idézek a levélből amit az EGY embernek írtam:

"Sajnos nem fogják fel a helyzet komolyságát.  Az egyik válaszadó provokátornak,álszentnek nevezett. A másik csak azt írta eddig a pár hétben merjünk bátrak lenni és küzdjünk, a válasza neki az volt, hogy nem ér rá..(eddig tartott a küzdelem ?). A harmadik meg csak virtuális kődobálásban jó. Még ketten válaszoltak,  a többi meg válaszolni sem tudott.

A nehézségeink abból állnak, hogy: ha nyerünk akkor veszthetünk is , ha vesztünk akkor nyerhetünk. Persze harmadik verzió is van , ha duplán vesztünk.Ezért lennea legjobb duplán nyerni. Nem egyszerű.

Erről szerettem volna beszélni:

Jelenleg a média a kormány kezében van, s mint tapasztaltuk azt a hírt adják le amit akarnak. Az ellenzék hangját sem hallom..nem mintha érdekelne.. Ha nyerünk, könnyedén beállítanak minket árulóknak és minket fognak hibáztatni, amiatt ,hogy az emberek nem kaphatják meg a reálhozam alamizsnájukat. A félre informált ember tud dühös is lenni és elvakult. Nekem nincs üldözési mániám, Alapján véve optimista vagyok,de pesszimistán is meglátom a dolgokat. Fontos az is , hogy azért felkészüljünk minden lehetőségre.

S úgy látom, sok lehetőség már nincs. Az időnk rövid.

Jó lenne megüzenni a kormánynak , hogy az átlépők
megtakarításaikat tegyék letétbe, ne nyúljanak hozzá amíg nem születik ítélet az AB és az EU részéről.
Így még korrekten nyerhetünk. A megtakarítások könnyen visszakerülhetnek oda ahová valóak.

Már írtam korábban, ha nyerünk, meglehet a kormány elkölti a vagyont adósság csökkentésre és emiatt nem lesz mit visszaadni azoknak az embereknek a megtakarításaikat akik átléptek. Komoly megmozdulásokra adhat okot. A sok becsapottra nem is gondolok.

Valamint az alamizsnát váró elszegényedett és a BAR-listások,hiába fogják várni azt a nagy reálhozamot,(ha egyáltalán) kézhez kapnak kb 5-40ezer forintot. (mert nem voltak tájékoztatva)

Ezen a hivatkozáson látható a második zöldmezős,hogy milyen tényezők fogják a megtakarításukat csökkenteni,és a felette levő magyarázatban pirossal kiemelve, 5-25% lesz amit körülbelül megkapnak :

A jelenlegi kormány célja bebetonozni a hatalmukat 20 évre. Van rá esélyük, hiszen Viktor azt mondta,hogy az alkotmányt módosítják,s ő is részt vesz benne  . idézet különböző oldalakról (index.hu,portfolio.hu,nol.hu) :

"Nem érdemes abban bízni, hogy az Alkotmánybíróság megváltoztatja az új rendszert, ezt nemcsak az alkotmányjoghoz konyító, hanem az új alkotmány megalkotásában részt vevő emberként is mondom"
 
"Ez a lépés kellett ahhoz, hogy megmentsük a nyugdíjrendszert" mondta Orbán Viktor. "Nem akarok vitázni, ez a vita eldőlt. Kár olyan benyomást kelteni, hogy ez megváltoztatható lenne, a magyar nyugdíjrendszer kétpilléres lesz"
 
Orbán Viktor azt is elmondta, hogy a döntés végérvényesen lezárult, a döntés pedig megmásíthatatlan. Kár azt az illúziót kelteni, hogy bármilyen módon, akár alkotmánybírósági ítélettel ez a helyzet megváltoztatható lenne - vélekedett. Elmondása szerint a visszalépő tagok, tehát akik az állam mellett döntöttek, mindig jobban fognak járni, mint a pénztárban maradók.

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arról nem volt szó, hogy mindig megleszünk különböztetve hátrányosan,ha maradunk.(ezekben az idézetekben leszűrhető a fenyegetés,diszkrimináció, vagyis hátrányos megkülönböztetés éri a saját megtakarításukat védő embereket,az alkotmány úgy fog változni, hogy az semmiképp sem lehet ezt eltörölni...még később visszamenöleg sem, így hiába várnánk 3 év múlva a megváltót..)

Az el a kezekkel a nyugdíjmegtakarításoktól  oldalon már látható, hogy vannak akik emiatt kénytelenek lehetnek munkahelyet váltani, tanár,rendőr csendben inkább megbújik. A kormány jelenlegi célja most, hogy átvilágítja a pénzintézeteket és az embereket. Az átlépők vagyonát és azokat is akik maradtak..Szépen elkészítik a feketelistát.

Az adatainkat megkapják. (a listát már említettem korábban, így jártunk) Ez arra jó, hogy 130.000 ember elbocsátásával járhat akár, hozzáadom a Ratkó-gyerekek nyugdíjba mennek, meg lesz  az 1 millió új munkahely megteremtés. ÉS..igazuk volt, megcsinálták.

--------------------------------------------------------------------

50%-ban már kész vagyok az ötletem megvalósításával. Mivel a magyar sajtóban hiába közölném le, hamar cenzúráznák. Ezért úgy mondtam készítek egy jó kis cikket, érvekkel,tényekkel, nyilatkozatokkal és a maradók hozzászólásaiból, ezt el lehetne küldeni a világba különböző sajtókhoz, hogy a teljes tartalmát, vagy a lényegét közöljék le, hogy legyen reális rálátás a magyar Látszólagos-Demokráciára. Fel tudjam nyitni az emberek szemét. Ezzel lehetőséget adni, hogy az Eu beleszóljon a polgárok aggodalmai miatti nyugdíj törvénybe. Hangot adva a hazugságoknak,zsarolásnak,megfélemlítésnek és a saját megtakarításainknak.

A magyar változattal 90%-ban elkészültem. Szerettem volna ezt megosztani másokkal is, nézzék át, és ha kell kiegészítjük, pontosítjuk és le fordítjuk angolra, oroszra. A nemzetközi sajtók elérhetőségeit is összegyűjtöttem (google jó barát.).. Az én angol tudásom nem 100%-os , de ezek szerint egyedül kell megoldanom..

Amennyiben vesztünk és így marad a rendszer ahogy van akkor a 130.000 ember sorsa komolyabb tervezést igényel. Ilyen esetben célszerű lenne maximum 3 külföldi magán nyugdíj intézetbe tömörülni,ha külföldre megy az ember hozzá fér bárhol a világban, valamint megalapozva azt ,hogy ne jussunk 2000 fő alá.

Persze lehet nyugdíj mellé biztosítást is képezni, de lehet célszerű lenne egy alapítványt létrehozni a 130.000 embernek.(az adónk 1%-át felajánlva..) Az alapítványnak lehetett volna pár fős bizottsága aki eldönti, hogy aki éppen megszorult, nincs munkája, nem tudja a megtakarításait fizetni , legyen lehetőség segíteni. Ha kell akkor munkát találni számára. Persze ezek csak lehetöségek,de mivel (szinte) senkit nem érdekelt mi lesz holnap, egy hónap múlva vagy 25 év múlva.

Csak várnak az AB-ra. Mint a mesében. Arra nem gondolnak, ha nyerünk, akkor február végén hatalmasat esik a forint és akkor a Deviza hitelesek nagyon megszívhatják.Valamint a pénzintézetek lerángatják az országról és az emberekről az utolsó bőrt is. Különböző nemzetközi sajtóban lehet arról olvasni, hogy Tervezi EU, hogy valamelyik tagállamot kirúgja..nem nehéz kitalálni melyik ország lesz..ahol nincs még euró sem..addig míg az EU hatáskörébe tartozunk még bizakodhatunk és tehetünk valamit (a sok pesszimista gondolatban legyen azért optimista meglátás is :).)

Én a héten készítem az útlevelet, ha kell, legyen. Feltalálom magam bárhol a világon. Nem fog problémát okozni. Lehet radikális és túl negatív a meglátásom vagy ahogy nevezett valaki "provokátor" és álszent, sajnos ezek a nehézmények benne vannak a pakliban..erőssen.Szerettem volna , ha nem csak egymást segítjük ki, hanem a 130.000 főt és azokat akik nem rendelkeznek állandó tartozkódási hellyel külföldön és nem tudtak dönteni,nyilatkozni a nyugdíj megtakarításukról.

Egyenlőre nem foglalkozom már itt a közösségi oldalon a maradó emberekkel,nem látom értelmét. Sem azzal , hogy összefogjunk ha kell. Jobb lesz csendben lenni és kevésbé hangot adni a politikának. Így élhetünk csak sokáig..nyugdíjig.:) Persze a cikkem készítem szépen csendben..de előtte megpróbálom felhívni a kormány és az ellenzék figyelmét is, az átlépők vagyonát helyezzék letétbe.. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Köszönöm , ha elolvasta ezt a blog bejegyzést kedves olvasó, akár átlépett akár nem az Állami nyugdíjrendszerebe, kérem legyünk tekintettel egymásra.

Ne hibáztasuk egymást . Nem a dolgozó emberek tehetnek erről a helyzetről. Remélem könnyedén alakul az ország sorsa, a mi sorsunk és elfogadható élet körülmények lesznek.

bejegyzés eredeti időpontja: 2011.02.07

grungez 2011.02.19. 19:50

Zöld könyv

Zöld könyvből idézetek és megjegyzéseim.

 Valaki olvasta már a Zöld könyvet?

Az EU a nyugdíj-jogszabályaink harmonizációja.
 
A megfelelő, fenntartható és biztonságos európai nyugdíjrendszerek felé.
 
Az EU a nyugdíj-jogszabályaink harmonizációját 2010 nyarán kezdte meg egy ún. Zöld Könyv vitára bocsátásával.
 
Forrás alapja:
 
Találunk a Történetnél egy szösszenet:
"Magyarországon már a két világháború között működtek MNYP-k. A bankok és a biztosítás államosítása működésüket is megszüntette a második világháború után."
 
A Zöld könyv .pdf fájl formátumban.
 

 

Idézetek és megjegyzések a Zöld könyvből:

Az állami költségvetésekre nehezedő számottevő nyomás hatására egyes tagállamok felülvizsgálják az ilyen kiadások hatékonyságát. A költségekkel... és a hatékonysággal kapcsolatos információk eredményesebb megosztása segíthet az EU politikai döntéshozóinak.  Ráadásul, ha a magánnyugdíj-rendszerek nem képesek beváltani ígéreteiket, mindenképpen nyomás fog nehezedni az állami költségvetésre, hogy ennek egy részét ellensúlyozza.

(megjegyzés: Segítheti Magyarország az EU politikai döntés hozóit, lehetünk mi tesztnyúlak..birkák.. Kérdés persze az is aki magyarra fordította mennyire volt elfogult valamelyik párttal,ha igen, mennyire fordította le a szája íze szerint a Zöld könyvet.)

Rövid távon a tőkefedezeti rendszerek hozamait és fizetőképességét a kamatok és az eszközértékek csökkenése befolyásolta: a magánnyugdíjalapok 2008-ban értékük 20 %-át vesztették el. A foglalkoztatói nyugdíjalapok számos fenntartója ráadásul nem volt képes eleget tenni kötelezettségeinek. Ugyanakkor, mivel kevés rendszer kényszerült jelenlegi kötelezettségei teljesítése érdekében veszteséges eladásra, a felügyelők enyhíteni tudtak az értékmegállapítási és fizetőképességi szabályozásokon, hogy időt adjanak a piacoknak a fellendülésre. A nyugdíjalapok 2009-ben veszteségeik egy részét vissza tudták nyerni, de sokuk továbbra is messze áll a szükséges fizetőképességi szinttől.

(erre gondoltam, mennyire forditotta saját kedve szerint..hiszen nagyon nem voltak veszteségesek..)

 

A válság hatására ezért a következő szempontokkal egészült ki a már létező reformmenetrend:

– sürgetőbbé vált az állami költségvetések fenntarthatóságát javító reformok megindítása;

– fokozott hangsúly került a tényleges nyugdíjbavonulási életkor emelésére;

-szükségessé vált annak biztosítása, hogy a pénzügyi piacok szabályozása hatékony és intelligens legyen, figyelembe véve a nyugdíjalapok növekvő szerepét valamennyi pénzügyiintézményt szabályozás alá kell vonni, és egyre nagyobb szükség van a közös szabályokra.

(akkor ezek szerint terv lehet az is, hogy európai szinten akarják szabályozni a pénzintézeteket akár olyan szabállyal ami biztos kedvezőtlen..?)

 

A tagállamok már elkezdtek intézkedéseket hozni a szolgálati idő meghosszabbítására.  A polgárok jobb egészségi állapotban történő idősödését támogató egészségügyi intézkedések hozzájárulhatnak a munkával töltött évek meghosszabbításához, csökkenthetik a nyugdíjrendszerekre nehezedő nyomást, és javíthatják a fenntarthatóságot. Az egyik fő oka a korai nyugdíjba vonulásnak a rossz egészségi állapot."

(Persze, a rossz egészségi állapot,amíg ilyen világba élünk és pusztítjuk a földet és magunkat,aztán a kormány csinálni akar a sok kórházból 3-at 4-et, amik luxus klinikák lesznek inkább,segíteni fogják a rossz egészségi állapotot..TUTI.)


3.3.1-es részben: "Bár a biztosítási termékek belső piaca már régebb óta létezik, az életbiztosítási termékekkel kapcsolatos, határokon átnyúló tevékenységek szintén korlátozottak maradtak: arányuk a legtöbb tagállamban jóval az összes életbiztosítási díj 10 %-a alatt van. A belső piac segíthet a nyugdíjon kívüli további nyugdíjjövedelem-források elérésében (pl. fordított jelzálogok). Igény mutatkozik arra is, hogy a meglévő európai nyugdíjrendszerek mellett szabályozási keret jöjjön létre egy uniós magánnyugdíjrendszer számára."

(Az utolsó mondat a lényeg.)

 

5. részben

A NYUGDÍJPOLITIKA UNIÓS SZINTŰ IRÁNYÍTÁSÁNAK MEGERŐSÍTÉSE

 Európának foglalkoznia kell a polgárok jövőbeli nyugdíjjal kapcsolatos aggodalmaival, és át kell gondolnia, hogy milyen stratégiát dolgozzon ki a megfelelő, fenntartható és biztonságos nyugdíjak biztosításához, beleértve az uniós eszközök jobb felhasználását is.

Habár általában a tagállamok felelősek saját nyugdíjrendszerük struktúrájáért és szervezéséért, a nyugdíjjal kapcsolatos bizonyos területek közvetlenül uniós hatáskörbe tartoznak.

(Első mondat : "foglalkoznia kell a polgárok aggodalmaival" - nekünk van bőven,Nekem biztos. Második mondat: "bizonyos területek közvetlenül uniós hatáskörbe tartoznak.")

Átgondolva az egészet, ha "Európának foglalkoznia kell a polgárok jövőbeli nyugdíjjal kapcsolatos aggodalmaival" akkor meg kell , hogy semmisítsék a törvényt. Sokan későn kaptak értesítést,egyenleginformáiciót, tisztázatlan volt a nyilatkozat időpontjától egészen a nyilatkozat határidejéig a Reálhozam meghatározása (pénzintézetek sem voltak illetve nincsenek tisztában vele..mennyi lesz) , az ügyfeleket nem tudták kellő mértékben tájékoztatni, emiatt a pénztártagok döntés képtelenek voltak , aggodalmaik (és félelmeik) jogosak voltak. Zsarolásnak nem szabad engedni.
 
A kormány a törvény alkotmányosság próbáját bizonygatja, de nem ennek a feltételnek kellene megfelelnie.
 
A "volt" pénztártagok is reklamálhatnának, hiszen kifizetésüket amiatt, hogy eltérő időpontokban kerülnek elszámolásra az átlépéskor , emiatt lesznek akik hátrányosan rosszabbul járnak, mint mások (és ugye még nekik nyilatkozni kell a pénztáruknál , hogy miként igénylik a reálhozamot akár még rosszabb és még hátrányosabb helyzetük is lehetséges, mert az inflációhoz és egyéb árfolyamokra hivatkozva fogják kifizetni. A különböző pénzintézetek sem tudnak mindenkit egyetlen bizonyos legkedvezőbb időpontban elszámoltatni, emiatt lesznek akik hiába volt x sorstársával azonos hozama, lehetséges az x igénylő 25% körüli Reálhozamot kap, addig a másik akár másnapi árfolyam és infláció miatt akár 5% lesz.
Megtakarításukat hátrányos megkülönböztetés érte.
 
Helyesen akkor kellett volna megadni a reálhozamot a tagoknak, már azelőtt , hogy az átlépésről való nyilatkozás megkezdődött volna. 
A TISZTA És SZABAD döntés érdekében.

 

bejegyzés eredeti időpontja 2011. február  7. hétfő

Kormányzati weboldalról való tájékoztató az állami-nyudíjba átlépőknek
és a maradóknak.(GYIK)

Mi történik akkor, ha most úgy döntök, csak önkéntes nyugdíjpénztári tag leszek, de később 1-2 év múlva meggondolom magam, és mégis szeretnék visszalépni az állami nyugdíjrendszerbe?

Nem lehet visszalépni.

A magánnyugdíj-pénztári jogviszony fenntartásáról szóló nyilatkozat végleges döntést jelent, annak visszavonására 2011. január 31-ét követően már nincs lehetősége. Visszalépésre a későbbiekben kizárólag rokkantság esetén lesz lehetősége. Ha egy, a pénztártagság fenntartásáról döntő személy még a pénztári nyugdíjszolgáltatás igénybevételét megelőzően meghal, akkor a kedvezményezett dönthet az egyéni számlaegyenlegnek a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe történő visszautalásáról."

Hogy is volt a nyilatkozaton a "Végleges" Döntés??

"Kijelentem , hogy a Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alapról, és  a szabad nyugdíjpénztár-választás lebonyolításával összefüggő egyes törvénymódosításokról szóló 2010. évi törvény rendelkezéseinek ismeretében magán nyugdíjpénztári tagsági jogviszonyomat fenntartom. "

Nem szerepelt a nyilatkozaton , hogy végleges. 
(és nem szabad akaratból döntöttünk.)

Ha pályakezdő vagyok, és most kezdek el dolgozni, hová utalják a nyugdíjjárulékomat?

Ha Ön csak ezek után kezd el dolgozni, akkor már automatikusan az új nyugdíj-rendszer tagja lesz. Munkáltatója kizárólag az állami nyugdíjalapbafizeti Ön után a nyugdíjjárulékot, ezzel Ön automatikuson jogosultságot szerez az állami nyugdíj-ellátásra.

Ha Ön emellett szeretne további nyugdíj-megtakarítást is fizetni, akkor önkéntesen egy Ön által választott önkéntes nyugdíjpénztáron keresztül természetesen megteheti.

Milyen ellátást kaphatok, ha a pénztárban maradok, és milyet, ha visszalépek?

Visszalépés esetén Ön olyan ellátást fog kapni, mintha be sem lépett volna a magánnyugdíj-rendszerbe. A megállapítandó nyugellátást tehát nem csökkentik az Ön pénztártagsága miatt.

2010. november 30

-áig a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerben megszerzett szolgálati ideje a továbbiakban már nem gyarapodik  és az ezen időpont után elért keresetei sem számítanak be majdani társadalombiztosítási nyugdíjába.) Mindennek az a következménye, hogy a pénztárban maradással Ön jövőbeni jogosultságának körülbelül 70 %-áról lemond. Másrészt a 2011. november 30-ig megszerzett szolgálati idő és kereset alapján megállapítandó nyugdíjának – a pénztártagsága miatt – csak mintegy 76 %-át fogja megkapni.

Az önkéntesen belépett magánnyugdíj-pénztári tagok annak idején , az 1998-99. évi pénztári belépéssel már lemondtak a korábban megszerzett nyugdíjjogosultságuk 1/4 részéről

(*).  Az idősebb (45 év feletti) személyek esetén ez már igen jelentős veszteséget okoz. A 2011 novemberét követő időszakban pedig a jövőben megszerezhető jogosultság körülbelül 70 %-át veszítik el ahhoz képest, mint ha visszalépnek a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe.

A fiatalabb magánnyugdíj-pénztári tagok jövőbeni ellátását a 2011. november 30-át követő mintegy 70 %-os jogosultságvesztés nagymértékben csökkenti. Ha eddig az időpontig a társadalombiztosításban nem gyűjtöttek össze 15 év szolgálati időt, akkor onnan öregségi nyugellátást egyáltalán nem fognak kapni.

Mindez azt jelenti, hogy a magánpénztárban maradás sem az idősebb, sem pedig a fiatalabb pénztártagok számára sem javasolható.

Hogyan állapítják meg a rokkantsági nyugellátást visszalépés esetén és hogyan a pénztártagság fenntartása esetén?

Ha Ön a pénztártagságát fenntartja és a jövőben rokkantsági nyugdíjra lesz jogosult, két lehetőség közül választhat. Kérheti az egyéni számláján felhalmozott egyenlege alapján a magánnyugdíj-pénztári szolgáltatást és ezzel egyidejűleg a társadalombiztosítási rokkantsági nyugdíj megállapítását. Ebben az esetben a társadalombiztosítási nyugdíj megállapításakor csak a 2011. november 30-ig megszerzett szolgálati időt veszik figyelembe, és a pénztártagság miatt a nem pénztártagok részére járó ellátásnak csak mintegy 76 %-át folyósítják. (Az Ön 2011. december 1-je előtti pénztártagsága idején befizetett nyugdíjbiztosítási járulékot ebben az arányban osztották meg az állami- és a magánnyugdíj-rendszer között.)

A jövőbeni megrokkanásakor Ön választhatja a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe történő visszalépést is. Ebben az esetben a rokkantsági nyugdíját ugyan nem fogják csökkenteni, de szintén csak a 2011. november 30-ig megszerzett szolgálati idő és keresetek alapján fogják megállapítani.

Mindkét esetben figyelemmel kell lenni arra is, hogy 2011. november 30-ig megszerzendő szolgálati idejének el kell érnie a rokkantsági nyugdíjhoz – a megrokkanás idején betöltött életkora szerint – szükséges mértéket. Ellenkező esetben Ön nem lesz jogosult a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerből rokkantsági nyugdíjra.

Ha azonban most a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe való visszalépésről dönt, az esetleges rokkantsági nyugdíját nem fogják csökkenteni az Ön korábbi magánnyugdíj-pénztári tagsága miatt.

Összességében tehát elmondható, hogy egy esetleges megrokkanás esetére gondolva is nagy valószínűséggel kedvezőbb az Ön számára a társadalom biztosítási nyugdíjrendszerbe történő visszalépés.

Hogyan fogják kiszámítani a társadalom biztosítási egyéni számla egyenlege alapján az özvegyi járadék összegét?

Az erre vonatkozó szabályokat a Kormány

2011 elején fogja meghatározni

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A törvény:

2010. évi CLIV törvény

A magánnyugdíjról és magánnyugdíjpénztárakról szóló 1997. évi LXXXII. törvény módosítása

28.§

(6c) Az a természetes személy, aki e törvény 1998. január 1-je 2010. november 2-a között hatályos rendelkezései szerint pályakezdőnek minősült, de pénztártagsága 2010. november 2-áig nem jött létre, a 3. § (2) bekezdése alapján már csak önkéntesen létesíthet pénztártagságot.”

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1997. évi LXXXII 3.§ (2)

bekezdése :

3. § (1)

(2)

Önkéntes döntése

alapján pénztártaggá válhat az a természetes személy, aki

a)

Magyarországon nyugdíj-biztosítási jogviszonyban áll, és nem töltötte be a 30. életévét;

b)

első ízben létesít Magyarországon nyugdíj-biztosítási jogviszonyt;

c)

a Tbj.-ben meghatározottak szerinti harmadik állam állampolgára, illetőleg hontalan, ha Magyarországon nyugdíj-biztosítási jogviszonyban áll.

________________________________________________________________________________

* magyarázat: Aki belépett 1998-ban egy pénztárba önkéntesen , azok az átlépéssel lemondtak az addigi összegyűjtött nyugdíjuk 1/4-ed részéről, hiába lépnek esetleg vissza az államiba jelenleg, az 1/4-ed rész az  ezek szerint nincs. Sajnálatos. Aki átlép az államiba , visszakaphatnák az 1/4-részüket. Szolidarítás az állammal? Cinikusan hangzik..

__________________________________________________________________________________
forrás: http://www.kormany.hu/hu/gyik

 

bejegyzés eredeti létrehozásának időpontja. 2011.01.28

 

2011. Januárban készítettem egyik nevesebb közösségi weboldalon egy jegyzetet, de sajnos ez a tájékoztató jellegű információ átadás nem igazán lehetett publikus.
Ezért úgy döntöttem , megosztom itt . A mai napig kétes információk vannak arról mit kap az aki átlépett az Állami Nyugdíjrendszerbe.

2011.01.27.-én érkezett meg a nyugdíjpénztáramtól az értesítő, ebből idéztem pár mondatot.

Hol és hogyan tudok átlépni, illetve visszalépni az állami nyugdíjrendszerbe?

A 2010. december 13-án elfogadott törvény szerint nem kell tennie semmit. Automatikusan átkerül a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe, ha nem nyilatkozik pénztártagságának fenntartásáról. A magánnyugdíj-pénztári tagság fenntartásáról 2011. január 31-ig személyesen köteles nyilatkozni a tag, a nyilatkozattételre bármely nyugdíjbiztosítási igazgatóságnál, a Nyugdíjfolyósító Igazgatóságnál és az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóságnál lehetőség van.

Mire jogosult az állami nyugdíjrendszerbe visszalépő tag?

A társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe történő visszalépés esetén a tag jogosult a hozamgarantált tőke összege feletti összegének és a pénztártagságának ideje alatt befizetett tagdíjkiegészítés összegének felvételére. Ez az összeg nem számít bele a pénztártag jövedelmébe a személyi jövedelemadó kiszámítása során, így mentesül az alól. A tagdíj-kiegészítések után a jogszabályi előírások alapján külön hozam nem számolható el. A tag egyéni számláján keletkezett vagyon további része nem felvehető.

 A visszalépő tagi kifizetésekkel kapcsolatban a pénztártagok három lehetőség közül választhatnak

  • 1. egy összegben felveszik (adó- és járulékmentesen)
  • 2. nyilatkoznak az összeg önkéntes kölcsönös nyugdíjbiztosító pénztárnál vezetett tagi számlára történő jóváírásról (ez esetben az összeg 20%-ának megfelelő, de legfeljebb 300 000 forint adóvisszatérítés igényelhető a 2011. évi adóbevallásban
  • 3. nyilatkoznak az összeg tb-nyugdíjrendszerben létrejövő egyéni számlára történő jóváírásáról
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Nyilatkozat a visszalépő tagi kifizetésekről

A visszalépő tagi kifizetésekről a tagnak nyilatkoznia kell a Pénztár által biztosított, a tag által kitöltött nyilatkozat segítségével. A nyilatkozatok elérhetőek az xxxx Pénztárak honlapján, az xxxx Magánnyugdíjpénztár ügyfélszolgálatánál.
A nyilatkozatot a tagoknak a magánnyugdíjpénztárjuk felé kell megtenniük.

A nyilatkozatot a pénztártagnak 2011. február 28-ig meg kell tennie, ha ezt elmulasztaná, a pénztár 2011. március 1. és 31. között felkéri a nyilatkozattételre.

Mennyi a REÁLHOZAM, azaz a hozamgarantált tőke feletti összeg, amit kivehetek?

A 2010. december 22-én hatályba lépett jogszabály értelmében a tag által felvehető hozam a hozamgarantált tőke feletti összeg. Ezt az egyéniszámla-egyenleg tagdíjbefizetésén alapuló képlet alapján kell kiszámolni (1997. évi LXXXII Tv. 3. sz. melléklete szerint).

A pénztártagok egyenlegének hozamgarantált tőke feletti összegéről azonban még nem lehet információt adni, hiszen az függ a jövőbeni elszámolás fordulónapjától. A kormányrendelet meghatározza az átlépés és a vagyonátadás szabályait. A magánnyugdíjpénztárnak ütemtervet kell kidolgoznia a visszaléptetésről és az eszközátadásról, és azt a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletével el kell fogadtatnia. Ennek határideje legkésőbb 2011. március 1-jétől számított 45 nap. A terv elfogadását követően ütemezetten zajlik a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe visszalépők átléptetése és a tagi követelés értékének a tag portfoliójában lévő eszközök szerinti vagyonátadása. A társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe visszalépő taggal való elszámolás fordulónapja azon hónap utolsó napja, amikor az elszámolás az ütemterv alapján megtörténik, ez pénztártagonként eltérő lehet. A visszalépő pénztártagi befizetések hozamgarantált tőke feletti összegének és tagdíj-kiegészítésének kifizetése ugyanezen ütemterv alapján történik

Jelenleg pontos információt csak az adott napon aktuálisan meglévő tagi számlaegyenlegről és annak hozamáról tudunk adni.
Előzetes kalkulációink alapján, a jelenlegi árfolyamok figyelembevételével a hozamgarantált tőke feletti összeg várható mértéke a teljes hozam 5-25%-a közé eshet. Ez az intervallum egy Pénztári összteljesítmény alapján becsült átlag. Ismételten szeretnénk felhívni szíves figyelmét, hogy ez csak előzetes kalkuláció, mely a jelenlegi ismereteink alapján készült,és amely a tényleges kifizetésig módosulhat! A pontos hozamgarantált tőke feletti összeget Pénztárunk csak a pénztártagokkal történő elszámolás fordulónapjának ismeretében tudja megadni.

A hozamgarantált tőke feletti összeg minden pénztártag esetében más és más lesz, mert sok tényező befolyásolja azt.

A legfontosabbak:

    •  a tagsági jogviszony kezdete
    •  a befizetett tagdíj nagysága
    •  a tagdíjbefizetés rendszeressége
    •  az adott portfóliók eddigi teljesítménye, illetve jövőbeni változása
    •  az eddigi és a fordulónapig várható tőkepiaci környezet
    •  a fordulónapig várható infláció

Pénztártól független gazdasági folyamatok, a hozamgarantált tőke feletti összeg esetében előfordulhatnak jelentős változások is, tehát lehet olyan pénztártag is, akinek a teljes hozama nem tartalmaz hozamgarantált tőke feletti összeget.

Az egyéni számlákon keletkezett vagyonról a 2011. január második felében kiküldésre kerülő egyéni számlaegyenleg értesítőből értesülhetnek a tagok.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fontosabb dátumok, határidők


    * A hozamgarantált tőke feletti összeg valamint a tagdíjbefizetések összegének felvételéről szóló nyilatkozat leadási határideje
2011. február 28.

    * Elmulasztott hozamgarantált tőke feletti összeg valamint a tagdíjbefizetések összegének felvételéről szóló nyilatkozat leadási határideje 2011. március 31.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 megjegyzéseim:
 
Ezekről egy hír forrásokban sem hallottam , vagy csak elvétve.
Ilyen formán lesz aki semmit sem kap, lesz aki becsapva fogja érezni magát, mert nem volt a hírekben erről szó, csak arról,hogy felvehetik az infláció feletti hozamot,arról nem volt szó , hogy bizonyos tényezők befolyásolják a Reálhozam értékét.
Így mondhatnám azt, hogy megtakarításaikat hátrányos megkülönböztetés érte. Megtévesztő volt azok számára, akik szeretnének pénzhez jutni.

Január elején amikor személyesen felkereste bárki is a pénzintézetet, nem tudtak semmilyen információval ellátni az ügyfeleket, arra hivatkozva, hogy ök sem tudnak semmi biztos információval szolgáltatni.
 
Helyesen akkor kellett volna megadni a reálhozamot a tagoknak, már azelőtt , hogy az átlépésről való nyilatkozás megkezdődött volna.
A TISZTA És SZABAD döntés érdekében.
 
Az utolsó pillanatban kapják meg az értesítőt a pénztártagok,  az egyenleg információt és az elért összes hozam összegét. (ez az összeg még nem a reálhozam) (nálam nem sok a hozam xxx xxx ft.. ezt 5-25% összegre redukálják, hozzáadják az inflációt, az euró,forint,frank,bux,olaj,dollár árfolyamát meg amit tudnak hozzászámolják..lesz végül a biztos 5%)  
 
Mivel az utolsó három hónapban nem volt 10%-os befizetés , lett volna idő tájékoztatni ezeket, és kiszámolni és megosztani a hozamot,egyenlegét a pénztártaggal.
 
Az átlépők száma  3millió körüli.
Sok papír munka,hosszú sorok. Minimum 3 millió darab A4-es papir.
 
Biztos vagyok benne , hogy lesznek itt  különböző el - és félre - meg rosszul - számolgatások ,lesznek panaszok,siránkozások,fejetlenségek,  lesz annyi munkája az összes magán-nyugdíjpénztárnak, hogy elfüstölnek az irodákban az összes számológépek,számítógépek.
 
Ez a sok plusz munka, sok papír elpocsékolás (szegény fák..erdők..a Földön 5 percenként kiírtanak egy erdőt) , és a sok értesítő levél hány forintba kerül az államnak?

 

bejegyzés eredetileg 2011.01.28-án készült.

grungez 2011.02.18. 20:22

Hamburger és kóla

 Hamburger és Kóla

Avagy újabb Extra adó a népnek, mert megérdemlik !


Annyit ér ez a hambi-adó, hogy Bérkommandó mellett ,
lesz kaja kommandó.
Ott fognak állni a konyhánkban, mint valami csótány és nézik mit fözünk,eszünk :D
A gyorskajáldákba is nézik majd , hogy mennyit eszünk és belenéznek a szendvicsbe mit tartalmaz.. Szerintem úgy rossz ahogy van..

Többe kerül a káros élelmiszerek,összetevőik ellenőrzése, mint az a bevétel ami be fog folyni az adóba. És Sajnos az ellenőrzéseket szintén az adónkból fogják finanszirozni. Így biztos minuszos lesz a költségvetés.:)

Az olcsó colákban sok az E-betűs,és egyébb összetevő. Sokkal károsabbak az egészségre, mint a CocaCola vagy a pepsi :) Miért ne forduljon az egészségügybe aki így él ? Szerintem XY azért tudja megvenni ezeket, mert dolgozik, ergó, valószinüleg adózik a munkabéréből és fizeti a tb-t. (ha nem akkor tévedtem..emberi dolog)
Ezzel az adóval pont azt a réteget büntetik,akik eddig (tisztességesen) adóztak és fizetik a tb-t.

Lehet,hogy hizlal egy hamburger egyesek szerint, de ezzel az adóval a nagy semmit fogják csak elérni. Kijátszák. Könnyedén :)  Kiskapu van bőven.
Én ha hamburgert készítő kisiparos lennék:
1 db zsemle + 1 db marhahús (valódi marhahúsból) + erre jőn rá a hagyma,uborka,saláta,(erős paprika.)

Erre ki mondja meg,hogy hol egészségtelen?
Erre úgyan nem lehet mondani, hogy egészségtelen.
Minden összetevő fontos az emberi szervezetnek.
A vegyes étkezés fontos szintén.(Persze,ha valaki 5-10 hambit elfogyaszt az elhízáshoz vezethet,de ígaz ez a túlzott vitamin bevitelre is,akkor a vitaminokra is mehet az adó? De általában, 2 db hambi kerül elfogyasztásra,amit hamar feldolgoz egy fiatal szervezet )
Szimplán Gazból nem lehet egy fiatal , növekvő szervezetet,vagy egy fizikai dolgozó szervezetét
erőssé tenni.

Ha meg kivonulnak a mekik és társai az országból, egyből lesz
minusz 1.000.000 munkahely megteremtés.
Nem beszélve arról, hogy mekkora költség lesz egy kisebb vállalkozónak a termékét bevizsgáltatni, különböző szakmai csoportok előtt. Sok-sok pénzbe kerül, csődbe megy..

Egyébként is bizonyos élelmiszerek összetevői, mondjuk egy virsli,szalámi, amikről sokszor fogalmunk sincs milyen összetevőkből állnak, egyes összetevők károsak lehetnek,mig lehet,hogy a végeredmény a szalámi meg egészséges vagy kevésbbé káros.
Ugyanez fordítva is igaz lehet, főzők egy jó finom lecsót :)) paprika,paradicsom,szalonna,stb.. csak egészségre jó anyagok vannak benne, de lehet , hogy a végeredmény az lesz, hogy felviszi a vérnyomást, vagy a savat. akármit. Máris egészségtelen. A csótány-kommandó egyből adja a sarcot? Vagy a Boltban be kell számoljak arról mit akarok fözni?

Ennyi erővel lehetne vegetáriánusadó is. Lehet sokan nem értenének velem egyet, de körülbelül ugyanaz a szituáció,mint egy hambinál. A hús,a fehérje mindig is fontos az emberi szervezetnek. Egy fizikai munkásnak meg elengedhetetlen..
Van jó pár élelmiszer amire sok éves tapasztalat és tudás rendelkezik arról , amikre azt mondják napjainkban is, hogy egészséges vagy nem :)
Én tanultam élelmiszer kémiát, de elhízni bármítől lehet, ennyi erővel ugye bármire mondható , hogy egészségtelen, akkor mindenre vessünk még ki adót.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Akkor visszatérve az egészségügyi ellátásra. Eddig Magyarországon aki eddig munkanélküli volt, keresőképtelen,ingyenélő volt, feketemunkás sorolhatnám,eddig úgyanugy kaptak eü ellátást, mint az a 2 millió ember akik eddig tisztességesen fizették az adót,tb-t. Nem érdekelt senkit, hiszen mindenkit megillet az orvosi ellátás, legyen az akármilyen magateheteten ember. Ez így is van rendjén. De ha rendet akarnak tenni, ne a dolgozókkal kezdjék a büntetést. Inkorrekt.
Ezentúl ennek a 2 millió embernek kell duplán büntetést fizetnie, ha továbbra is szeretne eü ellátást.

Mivel Sokan kenyéren élnek
(jelenleg a mai kenyerek állományjavítói károsak a só mennyiség se mindig EU mennyiség, ma már nem kapsz olyan kenyeret ami 3 napig ehető..egy nap után mehet a szemétbe.. lesz kenyéradó is? ) , és mondjuk szalonnát esznek mellé,hagymával vagy erős paprikával (izlés szerint), de ha csak nővényt ennének ezek a dolgozó emberek, nem bírnák ki a 12 óra munkát. Egyébként egyik orvos azt mondja egészséges a másik meg azt fogja mondani , hogy nem. Nézet kérdése lesz mindig.
Megnézzük azt is, hogy a disznó,marha amit elfogyasztunk, egészséges ételt fogyasztott vagy nem??

A disznóknak,marháknak is vessünk ki extra sarcot:)) Ha nem fizetnek, nem esszük meg:) És Orbán Viktor sem fog több kolbászt tölteni:)

Az oviban,iskolában lehetne tanítani a helyes táplálkozást, hiszen itt az a lényeg, hogy minnél tovább élj, hogy a nyugdíjkorhatár 99év legyen, nem kell nyugdíjat fizetni, hiába léptél át az államiba,hiába vitted a megtakarításaidat a közösbe.


Egyébként kérjek én is extra sarcot az államtól amiért megkárosítja az egészségemet??

Ha Lázár úr és a többi politikus autóval jár, elég károsan éli le az életetét. Mivel napi szinten vezeti le a sok sok kilométert, Az autóval a levegőt és a környezetet károsítja, ezzel sok sok gyalogost,kerékpárost és engem is.
A sok vezetés tönkre teszi a gerincet (ha van nekik) , így teljesen korrekt lenne, ha ők is a tb-hez az egész fizetésüket oda adják.
A sok növényzet ami mellett el halad az autó, nehézfémek jutnak a növényzetbe,táptalajba, amik szintén károsak az egészségemre.. A sok repülőről,mobiltelefonról nem beszélve, ők is fizethetnének tripla-extra sarcot a TB-be. Sokkal károsabbak a nehézfémek a szervezetre,mint a kóla,hambi..szalonna:)
Ha már létezik Egyenlő bánásmód, akkor éljünk vele. Vegyék ki ők is a részüket az
extraTB járulékban !


Egy nálam okosabb embertől hallottam :
"Az egészséges ételt,italt kell olcsóbbá tenni, nem pedig a károsat még drágábbá. Lehet könnyebb lenne a választás az Egészséges élethez. "

A dohányosok számára a leszokást segítő nikotintapaszokat vagy  gyógyszerek árát is lehetne redukálni. 

Az alkohol adójának emelése oda vezet, hogy az olcsóbb pancsoltat fogják megvásárolni, ezzel csak tovább rontják az egészségüket. 
Igaz is, Dögöljön meg az Ember, ne kelljen nekik nyugdíjat fizetni.

Bujtatott Kérdések a nyugdíjasokhoz,a néphez az Új alkotmányról

Itt találtam e szép kérdés csokort,megpróbáltam én is válaszolni a kérdésekre: http://varanus.blog.hu/

 

 

 

 

 

 

 

 Magyarország nyugdíjasai postán kaptak egy 12 pontból álló kérdés csokort,
az új alkotmány miként rendelkezzen. Ezekszerint az alkotmányozáshoz értő Orbán Viktor ehez ért.

1. Az új alkotmány csak az állampolgári jogokat vagy a kötelezettségeket is deklarálja-e?

Nem kell egyiket sem újra meghatározni, Európai Unióban vagyunk, használjuk az Eu alkotmányát és kötelezetsségeket . Nincs szükségem új koholt alkotmányra.

2 Korlátozza-e az új alkotmány az állam eladósodását?

Nem kell korlátozni az alkotmányba. Elég a btk-ban meghatározni és rendelkezést hozni. Viszont szankciónálja és büntesse azt a kormányt,amelyik ezentúl  az államot eladósítja.(nem kell visszamenőleges hatályúnak lennie )

3. Vegyen-e védelem alá olyan közös értékeket az új alaptörvény,mint a család , a munka , az otthon, a rend és az egészség?

Az Eu-s normákban benne van mit és hogyan kell védeni.
Ha már EU-ban vagyunk,használjuk az EU-s törvényeket.

4.Járjon e szavazati jog a kiskorú gyermekek után?
 Nem. Ez a videó elmondja, helyettem is  miért nem..
forrás: https://youtube.com/egyenlitotv

 

 5. Engedje-e az új alkotmány a gyermeknevelés költségeinek megadóztatását vagy sem?
Igen, az alkotmányba lehetne olyan, hogy a gyermeknevelés költségei után ne kelljen adózni !
De Ez akkor terjedjen ki arra is, hogy nem kell a gyereknek olyan tanszereket venni ami után adózni (űfa) kell,
illetve a ruházat vásárlás után se kelljen adózni,az etetése után se kelljen adózni,és orvosi ellátást,gyógyszerek után se kelljen járulékot fizetni a gyerek után.
Ezek mind a gyermeknevelés költségeibe bele tartoznak. Lehet , hogy több gyerek születne?

6. Az új alaptörvény vállaljon-e kötelezettséget a jövő nemzedékek után?
új alaptörvény rendelkezés az alkotmányon kivül vagy alkotmányban egyik alaptörvény? Egyébként szintén az Eu-s normákat kell figyelembe venni és azt létrehozni az új alkotmányba.

7. Az új alkotmány fejezze-e ki a határontúl élő magyarsággal való nemzeti összetartozás értékét?

Nem az új alkotmányban való kifejtés kell,a határontűl élők nemzeti összetartozásáról.
Ha szeretnének magyarok lenni, költözzenek Magyarországra, dolgozzanak, éljenek itt.
Lassan már az összes európai állam az unióba tartozik, Szabad a költözés.

8. Az új alaptörvény védje-e a Kárpát-medene természeti sokféleségét?
Nem kell ilyen marhaság miatt az alkotmányt újjá
Btk-ban való védelem megfelelő, ha nem akkor a Btk-t kell módosítani. S egyben az ilyen spam jellegű leveleket meg kell szüntetni Magyarországon, minnél kevesebb papírt használjunk,így minnél több fa marad meg a világon.Évek óta virágzik a világon az elektronikus ügyintézés.

9. Az új alkotmány védje-e a fokozottan a nemzeti vagyont?
9-es kérdésre a válaszom ugyanaz,mint a 2-es kérdésre a válaszom. szankciónálja és büntesse azt a kormányt,amelyik ezentúl a nemzeti vagyont elherdálja. Azaz, btk-ban elég lesz védeni.


10. Az új alaptörvény szerint kizárólag átlátható gazdasági hátterű társaságok számára legyen-e nyitva az állami forrásokhoz való hozzájutás?

Ez hülyeség. Aki nem akarja a gazdaságát átláthatóvá tenni,mondjuk az üzleti titok miatt,nem kaphat állami támogatást? Ha így nyereséges lesz és több munkalehetőséget ad az Isten adta magyarnépnek, akkor miért ne kaphatna egy kevés támogatást?
Mit fog jelenteni az új alkotmányra váróknak,az hogy átlátható, a társaság lesz átvilágítva vagy azok is akik ott dolgoznak?

11. A bíróságok számára legyen-e mód a tényleges életfogytiglani szabadságvesztés kiszabására?

Nem. Btk-ban kell meghatározni ennek módját és lehetőségét.

12. Az új alaptörvény szankciónálja-e a parlamenti bizottságok előtt való meg nem jelenést?

Nem. Egyértelműen, Amennyiben a parlamenti bizottsági tagokat a fidesz-kdnp teszi ki,h a valaki nem akar egy koncepciós vádak miatt tényleges életfogytiglani szabadságvesztést kapni, nem fog megjelenni egy elfogult bizottság előtt. 

süti beállítások módosítása